موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای این کشور، کنترل ۲ منطقه دیگر در شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند.

روسیه کنترل ۲ منطقه دیگر در شرق اوکراین را به دست گرفت

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های این کشور، منطقه «پتیچه»، در حدود ۲۱ کیلومتری جنوب شرقی یک مرکز لجستیکی مهم در پوکروفسک، و منطقه «ویمکا» در دونتسک را تحت کنترل گرفته‌اند و به «پیشروی در عمق دفاع دشمن ادامه می‌دهند».

از سوی دیگر، الکساندر سیرسکی فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) اذعان کرد که ارتش این کشور تحت فشار شدیدی قرار دارد.

وی افزود که وضعیت در اطراف خط حمله اصلی روسیه در شرق اوکراین «دشوار» است، اما تمام تصمیم‌های لازم گرفته شده است.

روسیه حملات خود در منطقه دونتسک را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به منطقه کورسک روسیه که در ۶ اوت (۱۶ مرداد) آغاز شد را دفع کند.

در همین حال، اوکراین در حالی که حملات پهپادی گسترده‌ای علیه روسیه انجام می‌دهد، اراضی بیشتری را در شرق از دست می‌دهد.

وزارت دفاع روسیه امروز گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور یک پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه کورسک در مرز با اوکراین سرنگون کردند.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که خدمه بالگردهای «Ka-۵۲M» روسیه به مکان استقرار نیروها و تسلیحات اوکراینی از جمله خودروهای زرهی در منطقه مرزی کورسک روسیه حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه به تازگی اعلام کرد که اوکراین تنها در دو ماه گذشته (در ژوئیه و اوت) حدود ۱۳۰ هزار نفر از نیروهای نظامی خود را در صحنه درگیری‌ها با روسیه از دست داده است.

در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک را هدف حمله گسترده قرار دادند، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر اعلام کرد که هدف از تهاجم نظامی ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه ایجاد یک منطقه حائل است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.